söndag 17 januari 2010

Söndag...

Vintern är kvar med sitt vita fina, men nu med en temperatur som det faktiskt går att vistas ute i i mer än fem minuter - jag gillar! Söndagen lunkar på i lugnt tempo och jag funderar på att baka bullar. Jag får sån där baklust ibland och det sammanfaller oftast med ett sötsug ;-).

Har också en groende pyssellust... Det skulle behövas en tavla till hallen. Inte för att jag är någon konstnär, men det går ju att fuska inom de flesta områden ;-) Jag tror jag ska leta fram något snyggt mönster, lite grafiskt så där och helt enkelt kalkera av och måla i konturerna! Det är rätt lätt och man får något lite mer unikt än en plansch från IKEA.


Förra helgen var min ursprungsfamilj här på middag i all enkelhet, men självklart ska även en enklare middag kompletteras av en lite fin dukning, i alla fall när man har gäster. Så det fick bli en liten sista vinkning till julen med lite guldinslag:

1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Skönt med söndagar som man kan ta lite som de kommer! Att ha en hel drös med nybakade bullar i frysen är ju underbart. Dessvärre händer det i mycket sällan att jag bakar jusr sådana:( det är liite för mycket jobb för min smak. Så fin Lilla f:s sovhörna blev! Väldigt fint påslakansset.

Ha en bra vecka!

Kram Amanda