torsdag 3 november 2011

Julklappar!

Jag gjorde ju ett jobb i helgen som gick ut på att slå in julklappar på lite olika fina och finurliga vis. Fem olika kategorier blev det och här ser ni exempel på dem:


Granris, kanelstänger och torkade citrusfrukter blir jättefint på paket inslagna i vanligt brunt papper. Har man barn som ritar/målar en uppsjö teckningar kan man använda dem som inslagningspapper (teckningarna alltså, inte barnen). Bind fast en julgransprydnad i ett fint band runt paketet så har du en färgglad julklapp!


Att använda lager på lager-principen kan vara väldigt effektfullt. Använd både olika papper och band, blanda mönster men håll dig till två eller max tre färger så att det inte blir för rörigt.


Att återanvända tidningar eller sidor från gamla böcker är både smart och fint. När man ändå är inne på recyclingtänket kan man leta uppnågra gamla knappar och knyta fast på paketet. Och råkar man ha några små virkade dukar som man inte vet vad man ska göra av, så passar de alldeles utmärkt på en julklapp! Det blir en fin vintage-känsla om man dessutom använder siden- eller sammetsband och kanske en fin gammal brosch som dekoration.

1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej vännen!

Vill börja med att tacka för mitt fina födelsedagskort! Jag blev så glad när jag såg det ligga där i brevlådan. Och vilka fina julklappar sedan! Vintagevarianten tycker jag var helt underbar!

Kram Amanda