onsdag 9 november 2011

Kuddar - ytligt?

Idag består mitt jobb av att leta prydnadskuddar till en homestyling. Nästan så att jag skäms lite för att säga det. Det är ju inte direkt så att man lagar ett trasigt ben, bygger ett hus eller lindrar världssvälten. Men jag försöker tänka att mitt något ytliga jobb ändå inte bara är yta. De människor jag hjälper kan ägna sin tid och kraft till något annat som de uppskattar mer att göra, än att välja prydnadskuddar till soffan. Jag tänker att jag på så vis indirekt bidrar till en annan människas livskvalitet. Eller så är det bara massa floskler för att lätta mitt samvete litegrann. Jag kan ju än så länge också försvara mig med att detta "ytliga" jobb bara upptar en del av min arbetstid; den andra delen ägnar jag åt att utbilda Sveriges framtid! Eller åtminstone försöker få dem att förstå att det är rätt bra att använda punkt då och då när man skriver en längre text...

Men, kuddar var det ju! Här är några som jag fastnade för i min jakt. De passar inte riktigt för det objeketet jag jobbar med, men fina är de.






Alla kuddfodralen kommer från den underbara shopen Envelop!

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Nä alltså. Jag gillar ju mitt jobb, men inte kan man påstå att jag gör så mycket värst för att förhindra krig här i världen.. Men man kanske bidrar till en lite vackrare värld som även består av allt förre särskrivningar, obegripliga texter och regnbågstonade affischer.