onsdag 30 november 2011

Knoppar

Ibland kan jag nästan tycka att vissa blommor är finast som knoppar. Hyacinter till exempel. Men även om de är fina outslagna så vill jag inte ha dem så, för då doftar de inget och det är ju doften som är hela grejen med hyacinter. Här står de på "köksbordsbrickan" från Granit tillsammans med några kottar som sonen lyckades charma till sig på Fyristorg, en fin stjärnskål, även den från Granit och två Kivi-ljuslyktor från Iittala.




Amaryllis gör sig nog bäst utslagen. Jag behöver inte vänta så väldans länge innan dessa slår ut. Kanske lite i tidigaste laget för risken är att de har blommat över till jul, men det är svårt att pricka in det perfekta utslagningsdatumet när man driver upp dem själv. Det är väl det som är tjusningen med levande ting - att man inte kan styra helt över dem!



Den fina lådan kommer från, tro det eller ej: Granit. Ja, jag erkänner, jag gick lite överstyr när jag var i deras butik senast, men allt är ju så fint!

Förresten, ser ni? Solen skiner på väggen. Det ger kraft.

Inga kommentarer: