onsdag 26 september 2012

Inreda långsamt...

Håller på med en långsam make over av F:s rum. Jag är egentligen inte så mycket för långsamt när det gäller inredning, vill helst göra klart allt på en gång. Men jag övar mig på det mer långsamma arbetet. Att "känna in" (not my favourite word) och låta det ta tid. Står alltid i alla inredningsreportage! Och jag förstår vitsen, för du kan inte gå ut på stan en dag och köpa allt till inredningen i ett hem, inte ens till ett ynka rum om du inte vill att hela klabbet ska se ut som ett Mio-hem (förlåt Mio!). Godbitarna och guldkornen tar det tid att leta upp. Svårt för en otålig själ...

Nu har jag då alltså "känt in" (nja, kanske inte så jättemycket) och låtit det ta tid. Samlat ihop saker, klippt ut bilder och gjort planer. Och så har jag börjat lite smått med att omorganisera tavelhyllan och målat ett F gult. Blev smått besatt av den gula färgen jag använde till ljusstaken. Det gällde att hålla i grejer som folk i familjen inte ville ha målade i denna fantastiska färg! Fler projekt är på gång och det där långsamma börjar gå mig på nerverna så i helgen tror jag att jag kör lite tempo!




De fina djuren i Babushkamodell inhandlades i somras på Urban Living i Simrishamn (Många fina saker, men lite överreklamerat ställe.)

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Nä, det där med långsamt förstår jag då mig heller inte på. Jag är mer för att kasta mig in i saker när jag grips av inredningsinspirationen! Och gul färg har jag också upptäckt kan vara farligt beroendeframkallande. :-)