lördag 1 september 2012

Lyckoklöver?

Den här fina blomman har inte gett mig tur med vädret idag, men det finns andra saker som jag har tur med: kortaste kön på ICA Maxi, en skvätt kvar av favorithudkrämen efter duschen och en man som inte bryr sig om alla mina skavanker!



Å andra sidan tror jag väl inte riktigt på det där med tur, jag är lite för mycket tråkig realist för det. Vädrets makter är ju naturbundna och bra eller dåligt väder är inget som händer för att någon människa förtjänar det eller ej. Det har helt enkelt med olika tryck i atmosfären att göra, typ. Kortaste kön på ICA Maxi var endast en slump och inte tur i den bemärkelsen att det skulle hända mig för att någon/något förde mig till den kön för att jag förtjänade en kort kö. Att det fanns en skvätt kvar av favorithudkrämen handlade bara om att jag inte lyckats skrapa ur allt förra gången. Min överseende man har jag däremot fått för att jag förtjänade det :-)


Inga kommentarer: