lördag 15 december 2012

Återanvändning

För en herrans massa år sen, när jag precis hade flyttat hemifrån, köpte jag min första egna adventsstjärna. Av någon anledning blev det en som var väldigt lik dem vi hade i mitt barndomshem (hemlängtan?). Ni vet en sån där klassisk i trä, ganska liten. Den hängde i min studentlägenhets köksfönster två jular i rad för att sen förpassas till en låda i källaren.

Idag har jag en helt annan typ av stjärnor i fönstren - alla är vita och av papper. Men den där gamla stjärnan har gett mig lite dåligt samvete. Ska den bara ligga där i lådan utan att användas? Stackarn! Men så tog jag helt resolut isär den och ställde upp den ena delen som en prydnad på bokhyllan. Funkar jättebra! Den skulle nog göra sig väldigt bra sprayad i nån snygg färg också. Hmm, kanske nästa jul...



Inga kommentarer: