lördag 8 december 2012

Känner ni doften?


Det gör jag. Och julsignalerna sprids som en löpeld genom kroppen! Jag maxar känslan genom att dricka julmust, lyssna på Frank Sinatra som sjunger julsånger och bläddra i tidningar med julmat. Nu ska julens alla läckerheter planeras! Någon gång ska de väl också lagas till eller bakas samt ätas, men på något vis så ligger det en nog så stor tjusning i att planera och drömma...


Det här med snön, hörni, ska vi ta och prata om det? Idag snöade det igen! Efter onsdagens myckna snöande och otroliga svårigheter att ta sig fram på cykel (lite naivt kanske att tro att det skulle gå...) kände jag mig rätt nöjd. Det fanns ordentligt med snö och det låg så där snyggt på träden. Men så kommer det ännu mer och löpsedlarna varnar för "Monsterstormen". Joråsatt. Fast om det är väldigt mycket snö nu så ökar ju chanserna att den ligger kvar fram till jul även om det blir lite plusgrader. Så Monsterstormen - välkommen!


1 kommentar:

Unknown sa...

Stämmer bra, jag njuter nästan som mest just innan första advent. Man har allt framför sig, allt gott man kan baka och glöggen står o puttrar :-) och ingen stress.

Fin blogg, kul att jag hittade hit!