onsdag 19 december 2012

Julgranspynt från förr

Vi tog in julgranen och klädde den redan i lördags (och nu barrar den!). Jag tycker gott att man kan njuta av den en stund innan jul, hellre än efter. Nu sprider den väldoft och en otrolig julstämning som gör att jag ser fram emot julen ännu mer!

Jag blev lite nostalgisk när vi klädde den och tänkte tillbaka på jularna hemma hos mormor. Hon hade så otroligt fint julgranspynt! Riktiga glaskulor i olika färger, inte bara röda som hemma hos mina föräldrar. När mormor gick bort vet jag inte riktigt vart allt det där fina pyntet tog vägen, men det finns mycket fint vintage-julgranspynt på Etsy. Jag är allt bra sugen på att köpa lite...

Dessa snyggingar kommer från Retro Vintage Bazaar.


En jättevacker kotte i glas från Reservoires.


Så söta små tärfigurer från Bricaolage Hodgepodge.


Inga kommentarer: