torsdag 19 september 2013

Nytt på hyllan

Fler små steg i omgörningen här hemma tas, sakta med säkert. Nu har bokhyllan i vardagsrummet fått lite nytt pynt på toppen! Jag hade ju den stora lyckan att få överta ett gäng gamla apotekarburkar från S:s farmor när hon flyttade till ålderdomshem. De står nu tillsammans i en grupp, lite som ett litet luciatåg - lite olika höjd, bredd och attribut (några med locka, andra utan) men man ser ändå att de hör ihop. Rysligt snyggt trots att de har en färg som jag egentligen inte är så förtjust i.



Innehållet i två ramar byttes även ut mot ett mer svartvitt innehåll. Hunden är Lisa Bengtssons verk - snygg och rolig på samma gång. Inredning får inte bli för allvarligt!


 
 

2 kommentarer:

Linnéa sa...

hej, jag har också bruna apotekarflaskor som jag av nån underliga anledning gillar OCH tillsammans med oranga ringblommor. Ännu konstigare men sant. Tavlan är precis som du säger både rolig och fin.

Silverkant sa...

Kan tänka mig att det är riktigt fint med ringblommor i flaskorna!

/Linda