onsdag 4 juli 2012

Fotografering och fin inredning i Lund

Idag blev det en heldagsutflykt till fina Lund! Först var vi i Botaniska trädgården och blev fotograferade (!). Det är något jag har tänkt på ganska länge; att det vore fint med proffsiga foton på vår lilla familj. Eftersom jag har ett visst bröllopsintresse ser jag en hel del superfina bröllopsbilder då och då, men bröllopsbilder är inte aktuellt för vår del eftersom vi redan är gifta. Många duktiga bröllopsfotografer fotar ju även t.ex. familjeporträtt och efter att ha sett och inspirerats av såna, så fick det bli en liten familjefotografering.

Jag är väl inte den som känner mig totalt bekväm framför kameran och tycker nästan alltid att jag lyckas göra konstiga miner på kort, men vår duktiga fotograf Jenny lyckades få mig och resten av familjen att känna oss avslappnade. Vi har inte sett bilderna ännu, men Jenny sa att hon hade fått många fina bilder, så då får jag nog lita på det.

Efter fotograferingen åkte vi hem till S:s kusin. De har relativt nyligen flyttat till hus från lägenhet och det var så mycket fint hemma hos dem att jag inte kunde låta bli att fota lite.




Huset var ett radhus i tegel, byggt i slutet på 60-talet och med en lite engelsk känsla. Fina detaljer som spegeldörrar, runda vred i stället för handtag på alla innerdörrar och bevarad parkett, passade finfint med kusinens teakmöbler och allmänt snygga inredningsstil.


Inga kommentarer: