söndag 29 juli 2012

På hemmaplan!

Efter en lång dags färd mot Uppsala kom vi så äntligen hem i fredags kväll. Det är något speciellt med att komma hem efter en så lång tid borta. Helt plötsligt luktar det annorlunda hemma (helt plötsligt luktar det något överhuvudtaget hemma hos en själv -en lukt som man ju annars inte kan uppleva eftersom man hela tiden lever i den). Jag såg vår lägenhet med nya, om än trötta, ögon. Köket kändes större än vad jag hade föreställt mig när jag satt i Skåne och dagdrömde om ommöblering av köksmöblerna. Det var ju trevligt! Ska nu bara försöka hitta den där tiden till att flytta runt köksbord och stolar...

Kvällen innan avfärd var det avskedsmiddag på Poppelgården med tre eminenta rätter. Förrätten gjorde S:s föräldrar, varmrätten stod jag och S för och efterrätten gjorde S:s bror och hans fru. De gjorde den gamla klassikern frozen cheesecake, fast i en väldigt snygg variant á la Leila. Jösses vad gott det är med fryst grädde och färskost!



Inga kommentarer: