fredag 3 augusti 2012

Keramikmuseum?

Det har kliat i mina fingrar hela juli. Ni vet, sånt där fixarkli. Fingrarna vill fixa och dona, göra fint, flytta på saker, ändra om, pyssla. Men när man inte är hemma hos sig själv kan man inte gärna låta fingrarna få göra som de vill. Så jag har fått hålla mina inredningslängtande fingrar i styr, men det går bara så länge. När vi kom hem från Skåne för en vecka sen var jag och fingrarna inte sena med att sätta igång med några små hemmafixarprojekt. Alla loppisfynd måste ju hitta sin plats till exempel. Efter en hel del flyttande hit och dit insåg jag att antingen får vi köpa ett större hus (lär inte hända) eller så får några av grejerna stå i skåpen, annars riskerar det att se ut som ett keramikmuseum här hemma.

Nog för att jag gillar idén med ett keramikmuseum, men inte hemma hos mig. Så några saker fick förpassas till skåpet ovanför frysen. Fördelen med det är att jag snart måste byta ut sakerna och ändra om, så att inte några stackars vaser känner sig helt utfrysta där i skåpet. (Och här var det inte meningen att det skulle vara en rolig ordvits: frysen - utfrysta, det bara blev så. Ni behöver verkligen inte skratta. Jag har dock en kollega som skulle vika sig dubbel av denna lilla ofrivilliga vits. Hon är från Göteborg.)





Inga kommentarer: