måndag 27 augusti 2012

Bokpassion?

Sommaren är tiden då jag läser ikapp. Alla böcker som har samlats på hög under året ska då avnjutas i en hängmatta under ett äppelträd. Ja, i fantasin är det så det ska gå till. Men i verkligheten äger jag ingen hängmatta och tycker inte ens att de är så särdeles sköna att ligga i. I verkligheten blir ibland bokhögen för stor så jag inte riktigt vet vilken ände jag ska börja i. I verkligheten är jag ibland för trött till och med på semestern för att läsa. Att då börja läsa en bok som man redan har läst en gång utan att komma ihåg det, på den där lilla läsluststunden som ändå dyker upp, det ger inte direkt mer kraft åt läsandet.

Så nu står de där så fint i Stringhyllan och jag tänker att ja, där passar de rätt bra. Men så mycket mer beläst blir jag ju inte! Eller, riktigt så illa är det inte. En hel del av de där böckerna i hyllan har jag faktiskt läst men inte just i somras. Från sommarens något skrala skörd av lästa böcker kan jag varmt rekommendera MajGull Axelssons Moderspassion.

En bokblogg, kanske? Nej, skulle inte tro det.



Inga kommentarer: