lördag 25 augusti 2012

Bröllopsinbjudningar i fin stil

Helt plötsligt fylls huvudet med mönstrat papper, snygga typsnitt och bokstavsfärger. Inbjudningskort ska utformas och jag säger nog inte så mycket mer om det för lite hemligt är det. Men jösses vad det finns mycket ta sig igenom i inbjudningskortsdjungeln! På Etsy till exempel...

Jag är i och för sig ganska klar över stilen på dessa kort, så en stor del i djungeln kan jag rata direkt. Men det gäller att få ihop alla delar till en snygg och inbjudande (!) helhet. Och framförallt handlar det kanske i det här fallet om att kunden ska bli nöjd med mitt kortförslag. Ett litet nyp i armen är jag tvungen att ge mig för att fatta att jag faktiskt kan få pyssla med papper, typsnitt och färger och få betalt för det!

En trend inom trycksaker det senaste året handlar mycket om ordens layout på pappret. Stilen ska vara lite gammeldags och orden ska ha olika storlek och gärna stå på lite olika ställen som i spalter. Tre av de restauranger som nyöppnade här i stan under året har menyer i precis den här stilen! Jag tycker att det kan vara toksnyggt bara man håller tillbaka lite så det inte blir ett enda virrvarr av ord.





Inga kommentarer: