fredag 10 augusti 2012

Tidig inspiration

Klockan är tio i sju en fredagsmorgon och jag sitter i lugn och ro vid datorn och bloggar! Vad är detta? Borde jag inte plocka i diskmaskinen samtidigt som jag borstar tänderna och för fjärde gången ber sonen klä på sig medan jag packar min jobbväska? Sonen är hos farmor och farfar, S har redan åkt till jobbet (inte för att han tar av min tid på morgonen, jag vill bara redogöra för fakta) och jag är sminkad och klar och känner att det är liksom lite väl ambitiöst att vara på jobbet kl. 7.

Så en sväng in på Pinterest för att hitta något fint och inspirerande att visa upp och att fylla min själ med, blev det nu på morgonen. Och jag får passa mig: snart är väl klockan nio och jag sitter kvar här vid datorn! Jag fastnade längre än planerat på mi casa es su casas otroligt fina Pinterest-sida. Mycket bohemiskt, vintage och fina färger. För min del finns det en hårfin gräns mellan snygg vintage och "äckelloppis". Alltså det får gärna vara saker som inte är nya, men det måste ändå kännas fräscht och luftigt. Dessa bilder beskriver det bra (och de ger mig nån sorts konstig försommarkänsla).





Inga kommentarer: