onsdag 22 augusti 2012

Renoverat med personlig stil

Tjejen vi var hos och åt middag på möhippan i lördags bor i ett hus som har genomgått en grym renovering sen hon och hennes man köpte det. Jag tror att allt är omgjort - både på insidan och utsidan! Riktigt snyggt är det och även om mycket är modernt och sprillans nytt i och med renoveringen så känns det varmt och personligt tack vare en hel del färgklickar och gamla fina saker.

Den lilla platsbyggda bänken står i ett hörn i köket. Jag tycker att det är så mysigt att kunna ha en liten bänk eller soffa i ett kök. Funderar lite på om vår djupa fönsterbräda skulle kunna funka som en sittplats... Fina och annorlunda tavlor ger alltid liv åt ett hem!


Skolplanschen kommer faktiskt från en riktig skola där min kompis mamma jobbar! Jag gillar idén med den gamla drickabacken på väggen som en hylla för tidningar. Varför hittar aldrig jag såna snygga grejer på loppis?


Många av de fina loppisgrejerna, som kaffeburken t.ex. kommer från loppisar i Sörbygden där min kompis syster bor. Ja, man ska ut i de norrländska skogarna för att hitta loppisskatterna! Tavlan över Hägersten är gjord på beställning av en bekant från vår barndomsstad. Sitter snyggt på den läckert turkosa väggen i trappan ner mot källaren. 

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Mycket fina grejer hos dina vänner! Jag önskar verkligen att jag hade så pass breda fönstervråar att jag kunde göra en bänk där, det är så mysigt!