tisdag 24 juli 2012

Tack kocken!

Mannen och jag lyxade till det i söndags och tog in på Karlaby Kro. Fint och trevligt ställe med väldigt god mat. Just maten var lite bättre än förväntat faktiskt. Vi är ju två "jobbiga vegetarianer" (jo, men jag vet att det nog är så vi omnämns i de flesta restaurangkök) som är vana vid att få äta en sorts mix av de tillbehör som är till kötträtterna på menyn. På Karlaby hade man dock verkligen ansträngt sig och någon i köket var uppenbarligen duktig på mat som inte innehåller kött. Kul!

Ett stort plus också för (inomhus-)poolen! Jag är ett poolfan av stora mått och är speciellt svag för oregelbundet formade pooler. Denna var dock helt rektangulär och vid vårt besök ockuperad av fyra stycken barn i mellanstadieåldern. Men bara åsynen av den i kombination med klorlukten av gjorde mig smått lycklig! Sån är jag.




Inga kommentarer: