måndag 12 november 2012

Drömarbetsplatsen

Min våta dröm nr 2 just nu är ett nytt arbetsrum. (Min våta dröm nr 1 är julen. Självklart. Alltid.) Vi har pratat om att göra om vårt arbets-/gästrum så att det endast blir ett arbetsrum. Var de stackars gästerna ska ta vägen är en annan fråga. Det är i och för sig inte alls lika ofta vi har gäster som vi sitter och jobbar/pysslar hemma.

I drömmen ingår ett lååångt vitt skrivbord på bockar med plats för två. I dagsläget slåss S och jag om det skrivbord vi har (med dator på) och allt pyssel görs på golvet eller på köksbordet. Men tänk att kunna sitta bredvid varandra och jobba! Och tänk att kunna ha sysmaskinen stå framme hela tiden! Jag anar att pysslandet kommer att nå helt nya höjder med detta lååånga skrivbord.

För lite inspiration besökte jag Pinterest. Och blev kvar lääänge...






 


Klicka på siffran för att komma till bildens ursprung på Pinterest: 1, 2, 3, 4


Inga kommentarer: