torsdag 8 november 2012

Varmt vitt

Sovrummets viktigaste möbel är sängen. Hemma hos oss tar den upp majoriteten av den plats som finns i detta rum. Precis som det ska vara, tycker jag. För i sovrummet ska man inte göra så mycket annat än att sova. Det måste vara ett avslappnat rum, fritt från arbete, datorer och TV. Jag tycker också att det ska kännas varmt och ombonat i ett sovrum och enligt min mening går det hur bra som helst att få till även om man har mycket vitt. (Ganska många människor verkar vara av åsikten att vitt bara känns kallt och sterilt.)


Rätt mycket vitt... Sänggaveln har jag tillverkat, tyget som den är klädd med kommer från Ikea.



Finaste filten, virkad av S:s farmor.



Ljusslinga från Granit som ger mysljus året om.



En samling med blå keramik från Österlens alla loppisar.


Kvällslektyr! Överst ligger en av favoriterna när det kommer till inredningstidningar: danska Bolig magasinet.


Fabrikens torsdagstema är sovrum och detta inlägg är mitt lilla bidrag, med en förhoppning om medlemskap!

Inga kommentarer: