fredag 16 augusti 2013

En typ av materialist

Jag kan bli löjligt förtjust i saker ibland. Inte så att jag måste ha en massa saker och att det är det viktigaste i livet, utan helt enkelt att jag kan bli glad över en fin form eller färg hos någon sak. Idag log jag lite extra när jag tittade på två av mina vaser som står på en hylla i vardagsrummet. Den ena från loppis, den andra från Lagerhaus. Jag uppskattar verkligen att någon har tänkt ut en sån fin design!

 
I bakgrunden skymtar en tavla som jag har målade för några år sen. Plustecknet har bytt färg några gånger och nu senast från grönt till grått.
 
 

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Jag tänker att det är väl tur att man kan bli jätteglad även över "småsaker" så att man inte behöver stora underverk för att skratta :-) Härliga vaser, vilken är från Lagerhaus? Och går den att få tag i nu?

Silverkant sa...

Ja, eller hur? Den vänstra vasen är från Lagerhaus, men den inhandlades tyvärr för över två år sen, så den finns nog inte kvar...

/Linda