lördag 3 augusti 2013

Gult blir grått

Äntligen fick jag punkan på min cykel lagad och jag kunde susa ner på stan för att inhandla pysselgrejer! Sen satte F och jag igång med målning som jag längtat så efter. Två gula föremål skulle bli grå. Gult har länge känts som en väldigt härlig och glad färg, och jag tycker fortfarande om färgen, men för mycket av den blir liksom lite väl iögonfallande och käckt. Nu vill jag har mer dovt och lugnt. Grått är en gammal favoritfärg, men just i höst verkar det även vara en trendfärg. Jag vill dock påpeka att mitt färgval inte styrs av trender utan av känsla. Fast vem är jag att säga att min känsla inte påverkas av trender?


 
 
 När F hade målat så mycket att ljusstaken var mer grå än gul, blev min själ liksom helt rofylld...
 
Grått är sååå snyggt!
 
 

Inga kommentarer: