lördag 8 februari 2014

På våren gillar jag uppenbarligen pasteller

Snön är nästan helt borta och förkylningen är på väg in. Februari. Jag uppskattar att snön försvinner. Behöver inte alls ha den för långa skidturer, dagar i pulkabacken eller utflykter på långfärdsskridskor. De där sakerna är liksom inte alls mina grejer. Så nu njuter jag av takdropp, fågelkvitter och något ljusare kvällar. Jag drömmer om sneakers, varm sol och ljusgröna knoppar. Och ja, jag är fullt beredd på ett bakslag i form av snöstorm och tjugo minusgrader. Detta är Sverige och jag är luttrad.

Men nu är nu och just nu är våren på väg. Det betyder uppenbarligen att jag börjar gilla pastellfärger. Samma visa varje år.

 
Det där med förkylningen hanterar jag genom en kombination av hängivelse (massor av te, varma tofflor och vila) och ignorans (köra på som vanligt eftersom jag är en något för rastlös person för att bara ligga och vila).
 

 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt med pasteller, jag blir likadan!

Ha en fin vecka, kram!
Pernilla

Linda sa...

Ja, det verkar finnas fler som gillar dessa färger på våren. Man behöver nog det där ljusa, lätta som pastellfärgerna för med sig.

Ha det bra!

/Linda