lördag 22 mars 2014

Årstidsrosa

Det ymniga snöfallet i onsdags gjorde mig verkligen besviken och arg. Våren var ju redan här, liksom, och så kommer det över en decimeter blötsnö och bidrar till tokvinter! Jag försökte lugna mig med glada tankar och uppmuntrande tillrop som att: "Det smälter snart bort!" och "Våren är strax tillbaka!". Gick väl så där. Men nu har snön smält bort och våren är tillbaka och med det mitt sug efter ljusa pasteller, gärna rosa.

Jag är verkligen ingen rosa person någon annan gång på året, men just den här årstiden blir det en färg som lockar otroligt mycket. Jag vet att kärleken inte varar så länge så det brukar bara bli något kuddfodral och lite blommor. I veckan byttes den svarta filten med mormorsrutor mot ett lapptäcke där ganska många rutor går i rosa nyanser, och så fick det bli en stor bunt rosa ranunklar till helgen!


 
 
 
 

Inga kommentarer: