onsdag 12 mars 2014

Te-lyx!

Förra inlägget handlade bland annat om en tekopp. Det kommer det här inlägget också att göra. Men denna gången är det te i tekoppen och inte en blomma.

Jag önskade mig en tekopp i julklapp. Jag ville ha en egen, en som bara jag får dricka ur och som skulle kännas så där härlig att hålla i och fin att titta på. Efter viss möda från S:s sida och ett byte från min sida så landade en vacker mugg med Elsa Beskow-motiv på, i vårt köksskåp. Den är min ständiga kompanjon när kvällsteet ska drickas.

I helgen när fina vännerna var på brunchbesök, fick jag en fin teburk av L och A. Det var som om de hade läst mina tankar! Precis den typen av burk från Johan och Nyström hade jag gått och sneglat på ett tag. Inuti låg ett citrusdoftande grönt te - helt rätt det också!


 
 
 
Så idag består vardagslyxen av en kopp grönt te i finaste koppen medan jag smått hysteriskt skrollar igenom det enorma utbudet av intressanta och "intressanta" tidningar i Readly. Det är som Spotify fast för olika magasin - superbra! Men mina analoga inredningsmagasin med glansiga sidor överger jag inte i första taget. Readly är dock ett perfekt komplement för man hittar magasin som man annars kanske inte skulle få tag på. Och tidningshögarna här hemma blir inte lika höga när vissa magasin läses digitalt...

Inga kommentarer: