onsdag 19 december 2007

Pappersjul

Ja, så börjar det verkligen närma sig jul på riktigt! Igår fick jag känslan att jag ville att tiden skulle sakta ner lite så att jag verkligen hinner med att göra alla njutningsfulla julsaker: dricka julmust, stå ute i kylan och beundra den fina julbelysningen på stan, lyssna på julmusik, dofta på hyacinter, se på julfilmer (Love actually är en given sådan, men även The holiday som kom förra året), äta lussebullar, slå in paket, sitta i soffan med ett glas glögg och läsa en bra bok, baka mjuk pepparkaka (de hårda är godare köpta), sitta uppe sent bara för att man kan och inte måste gå upp kvart över fem morgonen efter och mycket, mycket mer.

Julklappsinslagning har det ju blivit en del och så här ser några av årets paket ut.


En kompis ringde förresten tidigare ikväll och tackade för det fina julkortet hon fått av mig! Jag har gjort egna i år, vilket var väldigt roligt. Det roligaste var väl att komma på själva designen, inte att sen göra 20 stycken likadana...


Jag laddade hem ett fint typsnitt från Dafont och sen skrev jag en massa julord i det typsnittet (julgran, snöängel, ljuslykta, risgrynsgröt, tomte, amaryllis m.m.) och skar pappret i remsor. Remsorna klistardes fast på gråa kvadratiska kort, som jag skurit till från stora ark (det blir billigare så). Sen band jag om ett rött snöre och klistrade in ett vitt papper där jag hade embossat texten "God Jul". Efter det var det bara att skriva personliga hälsningar, stoppa i röda kuvert och skicka iväg!

Inga kommentarer: