lördag 26 januari 2013

Borta bra... Ja, ni vet!

Lite fler nedfallna grenar har fått följa med hem (jag är som värsta skogsmullen!). De var så otroligt fina med mossa (lav?) på och jag tänkte direkt att de skulle utgöra en fin kontrast till vackra tulpaner. Så här står de nu i min Alvar Aalto-vas och förgyller tiden här hemma ännu mer.

Ibland är jag verkligen en riktig hemmagris! Jag kan verkligen gilla att hitta på saker, åka på utflykt eller resa bort; vissa (typ min man) skulle nog kalla mig lite rastlös sådär. Men tänk sen att komma hem till sitt eget, mysiga, varma, fina, personliga hem - det är en verkligt härlig känsla. Att få landa. Och man skulle ju aldrig kunna landa på det sättet om man inte hade varit ute och flugit först...

 


 

Just nu är jag faktiskt ute och flyger... Jag spenderar helgen på Gotland tillsammans med  mitt gamla tjejgäng från Norrtälje. En resa jag verkligen har sett fram emot! Dels för att få prata strunt och allvar med mina gamla barndomsvänner i två hela dagar (och en natt). Få äta gott, njuta av Visbys smala gränder, hänga på spa och dricka drinkar. Dels också för att för första gången få träffa en av vännernas nya lilla bebis!



Inga kommentarer: