tisdag 8 januari 2013

Fint från Finland

Jag gillar allt mer den finska inredningsstilen: avskalad, stilren, grafisk, svartvit och med lite inslag av ljust trä och/eller pastellfärger. Lustigt det där att det finns ganska utpräglade stilar för de olika nordiska länderna när det handlar om inredning! Fast det är väl egentligen inte så mycket lustigare än att det finns olika matstilar.

En porslinsnyhet från Arabia/Iittala som har seglat upp som en liten favorit för mig är serien Piilopaikka (det betyder tydligen gömställe enligt Google translate). Så fint utan att bli för gulligt.


 

Om det inte blir en god morgon efter en teslurk ur den där muggen, så vet inte jag! Annars kan jag också tänka mig en rätt trevlig morgonstund tillsammans med den här muggen från Marimekko.



 


Inga kommentarer: