lördag 5 januari 2013

Ut med det gamla - in med det nya!

Jag har drabbats av någon sorts rensningsmani. I vanliga fall gillar jag helt klart att rensa ut och städa lite lagom så där, men nu! Jag började lite lätt med att rensa i jullådan (kastade några gräsliga cerisa julkulor från -98). Sen var det dags för ett av köksskåpen, ni vet det där skåpet där det liksom samlas lite av varje: udda skålar, sugrör, några tallrikar, plastbestick (my lord, vi hade 73 små skedar i plast!), gamla haklappar m.m. Efter det var det dags för F:s underklädeslåda (!?) och sen gick det bara utför. Jag satt i över en timme och sorterade alla mina bokmärken på datorn! Lite knasigt, men faktiskt himla bra att få bort gamla länkar som jag verkligen inte behöver längre och lägga de användbara länkarna i olika mappar.  Det hela tog lite extra lång tid för jag var ju tvungen att kolla på alla hemsidor, bloggar m.m. och en del var ju riktigt intressanta och inte lästa på länge...

Kanske bra ändå att jag börjar jobba på måndag så min energi kan få utlopp där. Jag vet i och för sig lite fler saker som är i behov av rensning här hemma: klädkammaren, skafferiet, lådan med gamla "viktiga" papper och alla mina inredningstidningar. Jag brukar inte ha svårt att slänga/ge bort/skänka saker, men mina inredningstidningar - jag behöver nog lite hjälp där.

När julblommorna kastades ut blev det ju tvunget att kasta in lite ny fägring. Jag köpte tre knoppiga vita liljor, plockade ett gäng nedfallna grenar på väg hem från blomsteraffären och vips - en vintrig bukett som ger en liten aning om ljusare tider.


 


 


Inga kommentarer: