söndag 13 januari 2013

Söndagspyssel

Vilken otroligt lugn helg detta har varit (och den är ännu inte över)! F var hemma hos en kompis nästan hela dagen igår och jag och S visste tillslut inte riktigt vad vi skulle göra med all tid. Jag tog bort adventsljusstakarna och -stjärnorna, sorterade inredningstidningar, dammsög, läste deckare i soffan, ägnade någon minut, hrm timme, åt Pinterest (- en drog! Jisses snart får jag söka hjälp!) och tog en promenad.

Idag har jag redan varit ute och promenerat, medan det var mulet. Nu när solen dyker fram så är jag mitt uppe i pysselprojekt och kan verkligen inte gå ut - typiskt! Dels har jag papperspysslat lite inför Alla hjärtans dag (bilder kommer senare) och dels håller jag på och syr en massa trianglar i tyg som så småningom ska bli ett helt flaggspel, är tanken i alla fall.


 


Inga kommentarer: