onsdag 2 januari 2013

Nyårsdukning

Så har det blivit ett nytt år. 2013. Känns helt okej. Idag lämnar vi Österlen (för denna gång) och beger oss hemåt. Ska bli skönt att komma hem igen och få rensa ut julen och in med lite nytt vinterpynt. Jag tänker vita tulpaner... Har läst så många inredningstidningar nu där mycket handlar om nystart; möblera om, måla om, fixa till och ordna, så jag är grymt sugen på att få greja därhemma. 2013 är kanske året då jag gör slag i saken och målar golvet vitt! I alla fall i ett rum.

Nyårsafton var en lugn tillställning med otroligt mycket god mat. Vi brukar göra buffé där alla får bidra med något. Jag gjorde en rätt enkel grej: smördegssnittar med ädelost och fikon. Jag hade även ansvar för desserten som blev en något mer avancerad sak: chokladterrin med hemgjord blåbärsglass och lakritsbräck. Mycket gott!

Dukningen gick i vitt, guld och silver. Jag blev nästan överlycklig när jag fick tag på vita anemoner i den lilla blomsteraffären i Löderup! De är så otroligt vackra med sin svarta mitt.


 

 
 

 
 
 

Inga kommentarer: