onsdag 30 januari 2013

On display

Jag har köpt mig en liten glasmonter. Har sett liknande fyrkantiga lådor i glas i många inredningsreportage, men då har det alltid varit av den något dyrare sorten. Nu dök dessa upp på Åhléns i början av året till ett mer plånboksvänligt pris (i alla fall för min plånbok). De finns i flera olika färger och mitt val föll på orange. Jag som nästan alltid hållit mig till de blå-gröna färgskalorna (och självklart svart, vitt och grått) börjar mer och mer dra min mot gult och orange. Funderar till och med på att måla en liten hylla röd! Vi får se hur det blir med den saken...

 

Just nu huserar tre blockljus, överblivna från julen, i glasmontern. Perfekt för de ännu ganska mörka kvällarna. Men jag tänker mig att det så småningom blir ett utmärkt litet växthus för krokusar eller påskliljor. Å, nu börjar jag drömma om påsken!


Inga kommentarer: