lördag 2 februari 2013

Hemmagjorda kakfat på fot (superenkelt!)

Idag har vi haft en lördag som känts som en söndag. Typiska kännetecken: småfix hemma som tvätt och bakning, eftermiddagsfika, promenad i solen och tidningsläsning i soffan. Lugnt och skönt och härligt. Och det bästa av allt: det är bara lördag! Så imorgon kan vi göra om det igen :-)

Ett litet pyssel som jag svängde ihop  (ja, jag kan faktiskt inte beskriva det på något annat sätt) var små kakfat på fot. Jag letade fram två fina gamla ljusstakar fyndade på någon loppis, två lika fina fat fyndade på någon annan loppis, parade ihop dem och limmade sen ihop dem med superstarkt lim - klart! Det här var något jag gjorde bara lite spontant av sånt jag hade hemma. Nästa gång på loppis, ytterligare någon annan loppis, så ska jag verkligen leta efter ljusstakar och fat för detta ändamål. Vill liksom hitta den perfekta matchningen av ljusstake och fat.

Ikväll får lördagschokladen ligga och trona på det stora fatet!

 


Inga kommentarer: