torsdag 14 februari 2013

Ge kärlek!

Så öser jag lite extra kärlek över människorna omkring mig idag! F:s pedagoger på förskolan fick en ask med geléhjärtan i morse. De gör ett så otroligt bra jobb, men får ännu sämre uppskattning i lönekuvertet än vi grundskollärare, så de behöver all uppskattning i vardagen de kan få! Jag tänker ofta på det där att jag verkligen inte ska vara en "jobbig förälder" utan vara så ödmjuk och uppskattande jag bara kan inför deras arbete med våra små barn. De har det nog inte så lätt alltid och believe you me, jag vet hur jobbiga och knäppa föräldrar kan vara. Hur de kan få en att känna sig helt värdelös. Hur de kan stanna kvar i hjärnan med sina ifrågasättande och nedsättande kommentarer. Det ska jag aldrig utsätta mitt barns lärare för!

Har jag fått några geléhjärtan av föräldrarna till mina elever idag? Nej. Nu är jag i och för sig inte på jobbet idag eftersom jag sitter hemma och rättar nationella prov, men jag har hittills i min tioåriga lärarkarriär aldrig fått några geléhjärtan på Alla hjärtans dag, så då händer det nog inte idag heller. Bitter? Nej. Besviken? Ja, kanske. Men jag har fått rosor och ett armband av min käre make och nu tänkte jag dela med mig av kärleken till er genom att ge er virtuella rosor!

 


 


1 kommentar:

Victoria Glosemeyer sa...

Vad gulligt av dig! Jag är förskollärare och skulle ha blivit jätteglad för några hjärtan! Fin tanke!