lördag 9 februari 2013

Snabbprojekt

Helgens första lilla projekt är avklarat - omklädning av en pall! Pallen köpte jag på loppis för flera månader sen. Har letat efter ett passande tyg att klä om den med. Jag har funderat både på något härligt Josef Frank-tyg eller något färgglatt från Afroart. När jag idag var på Ikea och såg ett randigt tyg, snarlikt det jag gluttat på från Afroart, så var det bara att slå till!

 

 

Lite vadd på sitsen, häfta fast tyget med min bästa vän häftpistolen, sen var det klart. Älskar projekt som inte tar längre tid än så!

Helgens andra projekt är mer ett sånt som tar tid. En gammal stol från S:s mormor som ska målas om. På förmiddagen började förarbetet. Jag tog bort gamla spikar som hållit fast stolens klädsel. Detta resulterade i två plåster på höger hand! Sen skulle alla fula hål och ojämnheter spacklas igen och snart är det dags att slipa. Förhoppningsvis hinner jag måla ett första lager nu ikväll.


Inga kommentarer: