onsdag 27 februari 2013

Från en last till en annan...

Jag har under en lång tid varit helt fast i Pinterest. Läskigt, nästan. Eftersom jag ägnat så mycket tid åt den fantastiska sidan har min tidigare last Etsy, hamnat lite i skymundan. Tur, på ett sätt, för annars skulle jag väl aldrig ha tid att göra något annat än att sitta framför skärmen. Men så infann sig ett behov av ett snyggt tyg till en kudde. Ni vet, ett sånt där fint, unikt, handtryckt tyg och inte ett dussintyg från Ikea (inget fel på dem, men för det här ändamålet krävdes något annat). Var hittar man såna tyger? På Etsy! Så nu har jag surfat runt där lääänge och blivit alldeles varm i kroppen över allt gudomligt fint som finns. Tänk vilka duktiga människor det finns i världen! Och så några, lite mindre duktiga, men fokus på det vackra!

 
På temat handtryckta tyger har jag fallit pladask för dessa från Heuteschmidt.


 
Eller vad sägs om handmålad vintagekeramik från Room for Emptiness? Svart och vitt är alltid snyggt!


 
Little print press gör otroligt fina, aningens dyra, grafiska tryck i olika färger.


Inga kommentarer: