måndag 11 februari 2013

Vit revolution?

Den lilla cykelturen från jobbet till hemmet på en kvart är i vanliga fall helt perfekt för att göra sig av med vissa jobbaggressioner och byta till trevligare fritidstankar. De allra flesta dagar räcker det med en kvart för att släppa jobbet. Vissa värre dagar kan det sitta i ända till läggdags... Som tur är har jag inte så många såna dagar.

Idag lämnade jag jobbet med ett gott humör - mötet tog inte så lång tid, det fanns perfekt mogna bananer (lite gröna, mest gula och absolut inget brunt på!) i personalrummet och det var ljust ute fastän klockan var närmare halv fem. Men oj vad arg jag blev efter bara några meter på cykeln! Ingen verkade ha bemödat sig med att ta ut sin lilla plogtraktor, utan vägar och cykelbanor var som ett snömoddkaos! Höll på att trilla av fyra gånger och fick tillslut inse att det bara var att kliva av cykeln och leda den. Gick väl bra det med, men jag undrar fortfarande var plogbilarna tagit vägen. Har varken hört eller sett till någon på hela kvällen... Någon traktormässa jag har missat?

Nu tänker vi inte mer på det! Men för att göra en snygg övergång så kan jag säga så här: snön är ju vit och just nu tänker jag mycket vitt här hemma. Det hela började med det nya året (ni vet, rensa ut och bort) men sen har det liksom eskalerat. Förra veckan arbetade jag upp en ordentlig irritation på alla keramikvaser i allsköns färger och former som står lite här och var (mest i String-hyllan). Kändes överbelamrat och stökigt. Bort med dem! Sen irriterade jag mig en aning på kuddarna i soffan som kändes alldeles för bjärta. Började leta på nätet efter snygga, grafiska svart-vita kuddar (mest vita). När jag sen skulle inhandla lite nya blommor till hemmet ratade jag de färglada tulpanerna och kom hem med tjugo stycken vita. Ett litet infall eller en helt ny inredningsstil? Vad vet jag.

 


 
Vita hyacinter i bakgrunden och blåa pärlhyacinter i förgrunden. Hittade verkligen inga vita och försökte att inte panika över det. Gick ganska bra. 


Inga kommentarer: