torsdag 7 februari 2013

Lite "vintermys" ett tag till

Eftersom vintern gjorde sitt återtåg på allvar igår, så får ljuslyktorna hänga med ett tag till. Och vem tänkte jag lura med att våren var på väg? Pyttsan! Hörde en meteorolog säga att det är en omöjlighet att ha vår i Sverige innan den 15 februari. Jag tycker att man ska lita på folk med kompetens. Inte på folk med alltför stora och naiva förhoppningar. Eller folk som spår väder i abborrar för den delen. Så vintern - på´t igen bara! Det är levande ljus, raggsockor, varmt te och täckjacka ett bra tag till.

Jag känner ingen som helst glädje för egen del över allt det vita, men när en kollega sa att hon var jätteglad för snön för då kunde hon ut och åka skidor igen, så kände jag att jag ju faktiskt kan vara glad för hennes skull. Och alla de andra märkliga människorna som uppskattar vinteraktiviteter. I helgen ska tydligen ett stort gäng åka långfärdsskridskor från Uppsala till Stockholm. Jag ska måla om en stol. Det är olika det där med intressen.

 


 

Min samling av Kivi-ljuslyktor börjar arta sig, tycker jag. Den uppgår nu till åtta stycken färgglada lyktor!  Fick en ljuslila i julklapp, som nog gjorde samlingen hyfsat komplett. Fast en röd skulle vara riktigt snyggt... Eller en ljusblå...


2 kommentarer:

Victoria Glosemeyer sa...

Så kul att hitta hit! Jag samlar också på Kivilyktor, är gammal Uppsalabo (numera Alsikebo) och har precis startat eget! :-)
Tittar in igen!

Linda sa...

Välkommen! Roligt med en läsare i närområdet som också kombinerar lärarjobb med eget företag!

/Linda