söndag 24 februari 2013

Klassiskt kort

Jag har jobbat lite i helgen. Ett gäng inbjudningskort till en 70-årsmiddag har tillverkats. Jag försökte få till en lite somrig känsla eftersom middagen är i juni, samtidigt som det skulle vara lite klassiskt. Det randiga pappret är ett så kallat "digitalt papper" från The Dapper Fox Scraps. Det finns massor av duktiga människor runt om i världen som skapar fina mönster i olika färger och säljer dem på Etsy. Man får en länk som man laddar ner på sin dator och vips så har du ett papper i datorn! Används kanske mest för digital scrapbooking eller som bakgrund på hemsidor och liknande, men jag brukar skriva ut dem på färgskrivare och ha till kort. Det finns bra mycket mer att välja mellan än på Panduro. Många av försäljarna kan göra ett mönster helt efter dina egna önskemål också - mönstret i min header är specialgjort för mig till exempel!

 


Inga kommentarer: