onsdag 15 maj 2013

Det blommar!

Det är så grönt och härligt ute så jag nästan svimmar! Hur tusan står vi ut med den långa hemska vintern, egentligen? Det är ju så här det ska vara. Eller ja, så här plus en åtta, nio grader till, för 15 grader som det är nu, är lite för svalt i mitt tycke.

Det börjar spira i rabatterna också, där jag förra året gjorde vissa ändringar. Bland annat så planterade jag två härliga förgätmigej i den ena rabatten, men något snopet kan jag konstatera att bara den ena kommit upp i år. Vad hände där? Samma sak med ett långt gräs som jag planterade i det soligaste hörnet - det finns inte en tillstymmelse till gröna strån där. Det blir en ny sväng till handelsträdgården nästa helg. Nu i helgen vankas det nämligen bröllop!

Jag är både gäst och arbetare på det bröllopet, men det mesta av jobbet kan jag göra i förväg. Idag viker jag servetter till exempel. På fredag ska jag duka festlokalen och innan vigseln på lördag gör jag brudbuketten. Bilder kommer efter helgen!


 

Den här härliga buketten plockade F till mig i helgen. Jag blev både rörd och imponerad. Snygg kombination av färger och former! 


Inga kommentarer: