söndag 5 maj 2013

Gamla arbetsrummet vs nya arbetsrummet

Här kommer några före- och efterbilder på arbetsrummet. Det kvarstår en del småfix, men på det stora hela är allt klart och vi känner oss mycket nöjda!

 
Högra väggen - före.

 
Högra väggen  - efter. Ett lååångt skrivbord och en massa bra hyllor.

 
Vänstra väggen - före. Här stod alltså det gamla lilla skrivbordet med två ynka hyllor.

 
Vänstra väggen  - efter. Det blev en läshörna! Jag saknar en mjuk matta här och puffen ska kläs om.

 
Kortsideväggen - före.

 
Kortsideväggen - efter. En anslagstavla målad med magnetfärg och sen inramad med svart washitejp.

En liten reflektion kring magnetfärg: den är mörkgrå och behövs i de flesta fall målas över. Dock är det så att ju fler lager man målar över den med desto sämre blir fästförmågan. Jag har målat två lager väggfärg och magneterna ramlar bara ner om man sätter dem på ett papper. Tricket är att låta halva magneten ha väggkontakt. Det funkar bra med magnetklämmor och jag ska limma fast magneter på klädnypor för att hålla fast papper.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så fint det blev! Älskar särskilt kombinationen mellan det vita/moderna och retrodetaljerna. Skolstolarna är underbara!

KRAM Amanda!

Linda sa...

Tack, Amanda! Jag är himla nöjd med resultatet själv :-) Skolstolarna lyckades jag fynda för ganska längesen när en antikaffär skulle lägga ner här i Uppsala - 25:-/st!

Kram