lördag 25 maj 2013

Marängsmörkräm - andra försöket

Igår kväll gick jag rond nummer två mot marängsmörkrämen. Första ronden vann jag hur lätt som helst. Gick nog in i rond två med lite för mycket självförtroende. Ni vet när man tänker: "Det här klarar jag lätt" och så slappnar man av, blir slarvig, gör misstag. Precis så blev det i går kväll. Allt som kunde gå fel, gick fel. Den blev för lös, den skar sig, den blev för hård. Panikgooglade "Hur man räddar en marängsmörkräm" och fick faktiskt några tips. Den blev fin, tjock och slät tillslut - jag vann efter en slitsam match!

Trodde jag, ja. I morse när jag tog fram den ur kylskåpet för att bre på kakan så var den stenhård. Jag skulle röra lite i den för att mjuka upp den. Sen började rond tre, utan att jag ville det. Den skar sig, den blev för lös, den blev hård men klumpig. Och så slutade matchen. Den här gången gav jag upp. Jag försökte trösta mig med att den i alla fall smakade gott. Sen gjorde jag ett tappert försök att dölja mitt lilla misslyckande med hallon. Det funkade väl ganska bra.


 

 Nästa gång jag ska göra marängsmörkräm kommer jag inte vara lika kaxig. För, tro mig, det blir en nästa gång. Denna kräm är för god för att avstå!


Inga kommentarer: