onsdag 8 maj 2013

Snabba ryck!

Först var det ingen vår alls utan bara en otroligt segdragen vinter. Sen blev det tillslut vår och man blev otroligt glad. Nu har det på bara ett par veckor blivit sommar tydligen (enligt de metrologiska reglerna för årstiderna) och jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Känner mig liksom lite paff. Men som den positiva människa jag är (haha!) väljer jag att bli glad. Gillar ju värme, grönt gräs, glassätande och färgglada blommor i rabatten.

Jag tog det här med sommar (ja, men försommar i alla fall) på allvar och köpte hortensia och ringblommor (!) i blomsteraffären. Hortensia är bara en sååå underbar blomma! Synd att den inte är helt lätt att ha att göra med. Nytt skarpt snitt med vass kniv och hett vatten är vad den gillar. Sen ska man ha en gnutta tur också, har jag en känsla av. Man kan ju aldrig riktigt kontrollera naturen...


 


 


1 kommentar:

malmsmagnolia sa...

Fina foton på fin hortensia!