onsdag 21 maj 2014

Sitta på en kökshandduk

Jag tror att jag tidigare berättade om att jag höll på att måla om en stol. Det är en gammal stol från mitt föräldrahem (undrar om den inte till och med kommer från mormor från början?) som har bytt skepnad många gånger. Min mamma målade den röd (hennes favoritfärg) och satte ett rödvitrutigt tyg på sitsen. Jag tog sen med stolen till Uppsala där den först blev vit och klädd i ett grått Marimekko-tyg. När vi sen skulle flytta till vårt nuvarande hem hamnade jag i en blå period och således blev stolen blå. Nu har den stått i förrådet ett tag. Jag kom ur den blåa perioden ganska snabbt och är väl i princip tillbaka där jag började: grått och vitt.

Stolen fick en matt grå färg och jag ville ha ett svartvitt tyg att klä sitsen med. Som jag letade! Jag hade en vision om något grafiskt, kanske trianglar... Men jag hittade inget passande. Det är ju ofta så, att det tar lite tid att hitta det där "perfekta". Men vad händer då? Vi hade fina vännerna M och R hemma på middag i lördags och då har de med sig det perfekta tyget som present! Kan de läsa mina tankar? Nej, M läser ju min blogg och har därför rätt bra koll på vad jag gillar, därav den fantastiska kökshandduken från Ferm Living! Hon hade ju så klart också läst att jag gillar kökshanddukar för att man kan göra så mycket med dem. Klä stolsitsar är alltså ytterligare ett användningsområde!


Före: Stolen i blått och grönt
 
Efter: Stolen i grått med svart-vit sits.
 
 

Inga kommentarer: