söndag 18 maj 2014

Ta in blommor utifrån

Vilken härligt solig helg! Just nu är jag rätt slut i kroppen efter ett träningspass i morse och några timmar i trädgården nu på eftermiddagen. Allt ogräs är borta, några övervuxna stenplattor har lyfts fram och ett gäng smultronplantor har planterats. Nu håller vi tummarna för att det fortsätter vara så här fint i rabatterna utan någon större jobbinsats! (Vem försöker jag lura?) Svettigt blev det i alla fall eftersom de rabatter som behövde mest omsorg ligger så eftermiddagssolen flödar på dem. Puh!

En stor fördel med att ha egna rabatter är att man lätt kan ta in fina blommor och sätta i diverse vaser. Jag planerar faktiskt vad jag ska plantera efter det; vad som är fint att ta in! Idag fick några späda förgätmigejblommor följa med in.

 
Jag har tre sorters pioner i en rabatt. Älskar den blomman! De har dock inte börjat blomma än, utan har bara små, små knoppar. Men jag kan inte riktigt vänta så länge så jag köpte pioner i blomsteraffären. Dessa blommor, alltså! Så maffiga och samtidigt ganska sköra med sina många små kronblad. Och doften!
 
 
 

Inga kommentarer: