onsdag 14 maj 2014

Symaskinen har gått varm

Ja, idag har symaskinen fått jobba! Två stycken klänningar behövde sys in. Den ena för att jag blev tvungen att köpa en lite för stor storlek då min var slut. Den andra är i min storlek, men helt klart tänkt för någon med större byst än vad jag har.

Efter klänningarna var det dags att sy ett kuddfodral. Jag hade köpt en kökshandduk på Lagerhaus med ett fint mönster. Den fick förlängas en aning med vitt bomullstyg för att räcka till "örngottsmodellen". Tyget behöver då vara ungefär tre gånger så långt som själva kudden.


Kudden bakom den prickiga (som alltså är gjord av kökshandduken) är en finfin kudde från Afroart, som jag har spanat på länge.
 
Måste bara säga att kökshanddukar kan användas till mycket i inredning - inte bara till att torka disk på. Det finns ofta snygga kökshanddukar nu förtiden och de är inte så dyra heller. Man kan sy kuddfodral av dem, eller rama in dem och hänga upp dem på väggen!
 

 
 

Inga kommentarer: