onsdag 17 augusti 2011

Karin Boye och pyssel?

Pysselprojekten hopar sig och jag skulle behöva minst ett par dagar helt allena här hemma för att kunna stryka från listan. Men det lär ju inte hända. Jag försöker i stället tänka som Karin Boye: "Den mätta dagen är aldrig störst, den bästa dagen är en dag av törst". Joråsatt. Går sådär. Jag gillar Karin starkt och jag förstår hur hon tänkte, men hon menade nog inte pyssel. Får känslan av att Karin inte var någon pysslande människa på det viset. Hon hade nog ingen lång lista med tavlor som ska ramas in, kuddfodral som ska sys, blommor som ska planteras om eller möbler som ska målas i en ny färg. Lite ytligt att sy piffiga kuddfodral enligt örngottsmodellen liksom.

Strunt samma (vet inte varför jag skulle blanda in Karin Boye i detta) - det pyssel som har blivit gjort den gågna helgen är två sydda kuddfodral (Till jobbet! Det räknas ju inte!) och en liten omgruppering av loppiskeramik på Stringhyllan.



1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Nä, flera veckor behöver man för att kunna beta av lite mer från pyssellistan! Kanske menade Karin att man aldrig skulle bli riktigt klar, snarare att känna att man fortfarande på sugen att pyssla ännu lite mer??

Kanske det gick bra på min lilla hemliga träff i tisdags.. har fortfarande inte fått respons!