söndag 14 augusti 2011

Sensommar = solrosor

Det är ju faktiskt sensommar nu. Vissa höstvibbar har jag redan fått, som när det var fyra grader i fredags morse och jag saknade vantar när jag cyklade till jobbet! Men jag vill inte riktigt ge efter för hösten ännu. Sommaren har väl lite kvar att ge? Färgstarka (ja ni ser, det där vita blir det inte så mycket av) buketter med solrosor är ett sätt att ha sommar inne ett tag till. Här är en bukett inhandlad på den fantastiska marknaden på Fyris torg i lördags, uppblandad med några blommor från egna rabatten.



2 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej vännen!

Tack igen för en jättetrevlig lunch sist! Vilken vacker och "vild" bukett! Har aldrig sått solrosor i trädgården, för jag får liksom alltid för mig att jag inte tycker om dem och att de är för långa, rangliga och gula(!?) men varje sensommar ångrar jag mig och inser att de är så vackra. Nästa år blir det solrosor här helt klart1 Och du-brudbuketten till K var helt ljuvlig! Så duktid du är! Ha en bar jobbvecka1 själv börjar jag imorgon också-liite ångest har jag, men det känns rätt kul också.

Kram!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Usch så snabbt och slarvig jag skrev...