onsdag 3 augusti 2011

Köksattiraljer

Första dagen på jobbet ägnades åt att skruva ihop två IKEA-bord och packa upp väldigt många läroböcker. Plus en hel del babbel och fika med kollegorna så klart! Det är så skönt att kunna prata och skratta med dem man träffar varje dag på jobbet, annars skulle det bli så mycket tråkigare att t.ex. skruva ihop ett soffbord i björk - eller hur?

På hemmafronten känner jag att jag har en uppsjö av projekt som jag skulle vilja sätta igång med, ja, typ igår, men det finns en tendens att det kommer annat i vägen (en snart-treåring, smutsiga kläder, ogräs i rabatten, trötthet för att bara nämna några saker). Lite fix i köket har jag dock fått till. Den fina hjärtbrickan som jag fyndade på loppis (10:-) får numera husera olika oljor och kryddor.



Flaskan som står i mitten med en turkos etikett som det står "timjan" på, kommer från Gunnarshögs gård på Österlen som gör god rapsolja. De har även en snyggt café mittemot gårdsbutiken - sånt gillar man, som Ernst skulle ha sagt.

Sen plockade jag fram lite fler brickor från gömmorna (varför ska de stå där och inte synas?) och ställde bakom burken med köksredskap. Himla praktiskt att ha slevar, vispar och stekspadar framme, precis bredvid spisen! Ibland finns det ju ett akutbehov av en träslev när man står där med kokande havregrynsgröt, vilket jag aldrig gör eftersom jag verkligen inte gillar havregrynsgröt, men ni förstår tanken.

1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Snyggt! Ja, snygga flaskor och burkar gillas! Skulle själv vilja hitta fler sådana. TACK för besöket!!! Det var så mysigta att träffa er och då himla kul att se hur bra de små lekte. Skönta tt det känns bara att vara tillbaka på jobbet. Hoppas du får fortsatt trevliga dagar där framöver!:) Har idag själv så smått börjat planera mina ämnen inför hösten.

STORA kramar Amanda