fredag 5 augusti 2011

Mammas lapptäcke

Kommer ni ihåg lapptäcket i Skåne som jag så gärna ville ha? Jag fick det! Det är så fint och det känns väldigt speciellt att få ha något som S:s kära farmor har gjort. Helt plötsligt mindes jag att mina föräldrar hade ett lapptäcke på sin dubbelsäng när vi var små. Mamma hade sytt det själv och lapparna var i form av blommor. Pappa fick nu ge sig in i klädkammaren på jakt efter denna raritet och hittade det! Just då var jag väldigt tacksam för att mina föräldrar alltid haft svårt för att slänga saker, något som annars för det mesta irriterar mig något otroligt. Det känns också väldigt speciellt att få ha ett sånt fint minne av mamma här hemma.



Lite fint att ha det halvvägs över soffan för att ta bort lite av det vita (eller det inte så fina beigevita) men ändå så att det inte täcker hela. Tycker jag i alla fall.

På soffbordet står min lilla samling av skålar/ljuslyktor (det är det jag använder dem till) i pressglas, inhandlade på olika loppisar runtom i landet: Kalmar, Uppsala och Österlen.

1 kommentar:

LissenTo sa...

Åh vad fint lapptäcke och speciellt att dina föräldrar har haft. Tur dom sparade det :-)

Ha en härlig start på veckan. // Lissen